Tallinna betoontee katselõik on valmis

Tallinna linnapea ülesannetes abilinnapea Taavi Aas avas 30. juunil liiklusele Paldiski maantee betoonkattega teelõigu (Õismäel, Harku järve ääres, Järveotsa teest kuni Järvekalda teeni).

Betoontee katselõik koosneb kahest osast – asfaltbetoonkatendiga lõigust ning betoonkatendiga lõigust. Betoontee katselõik rajati 230-meetrisel lõigul 25 cm paksuse betoonkattega ja 310-meetrisel lõigul 20 cm paksuse betoonkattega, mis kaeti 5 cm asfaltbetoonist kulumiskihiga.

Betooni mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega, mis on lõigatud betooni iga 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastiga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täideti kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihviti.

„Juba aastaid tagasi arutasime linnavalitsuses, et tuleks uusi teekatete lahendusi katsetada ja tänaseks on algus tehtud,” ütles Taavi Aas. „Nüüd tuleb järgneva viie aasta jooksul betoonkattega tee katseperiood ja siis selgub, kuidas edasi minna.”

„Aeg oli jõuda teoreetilistest aruteludest praktiliste lahendusteni,” sõnas Tallinna linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbach. „Üldjoontes on teada, et betoontee ehitamine on veidi kallim, kuid tee on vastupidavam ja ekspluatatsioon odavam ning pikas perspektiivis raha säästev. Betoontee on mõistlik kohtades, kus maa-alust kommunikatsiooni on vähem aga koormused on suuremad. Võrreldes bituumeniga, mis vananeb, betooni tugevus hoopis kasvab ajas.”

Paldiski maantee 800 m pikkuse teelõigu rekonstrueerimistööde I etapina rajati perioodil august-oktoober 2015 nelja meetri laiune valgustatud kergliiklustee. mille kulud rahastati 85 protsendi ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Tee-ehitusobjekti peatöövõtja oli Lemminkäinen Eesti AS. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa ehitas saksa alltöövõtja Beton-Technik GmbH. Projekti koostas G.E.O Grupp OÜ. Betoonkattega katselõik rajati Tallinna Kommunaalameti tellimusel Tallinna linna rahadega. Ehitustööde lepinguline kogumaksumus on 1,9 miljonit eurot.

Fotod: Raivo Tiikmaa, Martin Aare ja Paavo Kangur.

 1_IMG5349_Raivo Tiikmaa  2_IMG5282_Raivo Tiikmaa
 3_IMG5300_Raivo Tiikmaa  4_IMG5308_Raivo Tiikmaa
 5_IMG5338_Raivo Tiikmaa  6_IMG5346_Raivo Tiikmaa
 7_IMG5359_Raivo Tiikmaa  8_IMG5396_Raivo Tiikmaa
 Imre Leetma & Tiit RootsImre Leetma & Tiit Roots  10_IMG5405_Raivo Tiikmaa
 11_DJI_0029_Raivo Tiikmaa  12_DJI_0036_Raivo Tiikmaa
 13_DJI_2010_Raivo Tiikmaa  14_IMG5993_Raivo Tiikmaa
 15_IMG6003_Raivo Tiikmaa  16_DSC00390_Martin Aare
 17_DSC00452_Martin Aare  18_DSC00468_Martin Aare
 19_DSC00525_Martin Aare  20_DSC00548_Martin Aare
 21_DSC00602_Martin Aare  22_DSC00029_Martin Aare
 23_DSC00015_Martin Aare  24_DSC00007_Martin Aare
 25_IMG5882_Raivo Tiikmaa  26_IMG5924_Raivo Tiikmaa
 27_DSC00063_Martin Aare  28_DSC00137_Martin Aare
 29_DSC00066_Martin Aare  29_DSC00339_Martin Aare
 30_DSC00345_Martin Aare  31_DSC00187_Martin Aare
 32_DSC00336_Martin Aare  33_IMG7044_Raivo Tiikmaa
 34_IMG7052_Raivo Tiikmaa  35_IMG7066_Raivo Tiikmaa
 37_IMG7137_Raivo Tiikmaa  38_IMG7142_Raivo Tiikmaa
 39_IMG7149_Raivo Tiikmaa  40_IMG7186_Raivo Tiikmaa
 41_IMG7214_Raivo Tiikmaa  42_IMG7237_Raivo Tiikmaa
 43_IMG7259_Raivo Tiikmaa  44_IMG7857_Raivo Tiikmaa
 45_IMG7875_Raivo Tiikmaa  46_IMG8232_Raivo Tiikmaa
 47_IMG8219_Raivo Tiikmaa  Priit Wilbach & Imre LeetmaPriit Wilbach & Imre Leetma